Thursday, February 28, 2008

Tak tau nak tulis apa...

haiz....saya pun tak tau nak tulis apa leh...tadi itu chin yi fen kata selepas dia tengok sia punya post dia rasa sendiri punya english macam berak..pada hakikinya saya punya english juga macam berak....jadi chin yifen pun rasa kagum kpd sia kerana dapat tulis blog dalam english dgn begitu lancar..oleh itu dia pun "paksa" sendiri guna english tulis blog lo....selepas itu....dia pun suruh saya datang sini tulis sikit wo...dan suruh saya tulis dalam bhs melayu...jadi saya pun "pei4 he2" dia lo....aiyo....saya pasti kamu semua mesti saya takutkan kerana sudah larut malam..arh..bukan...sebenarnya larut pagi masih belum tidur tapi sebaliknya tulis blog di sini...saya pun tak ingin de....belakangan ini saya punya "routine" sudah terbalik..saya tidur pada pukul 6am dan bangun pada pukul 7pm...hal ini demikian kerana saya memang tak ada disiplin..tak boleh "control"...jadi saya kena tunggu march pergi buat kerja baru boleh menjadi "normal"...nak taukah apa kerja saya?mungkin jadi guru sementara, mungkin jadi "promoter"..kalau jadi guru sementara saya akan mengajar di sekolah rendah lo...kalau jadi promoter saya akan promote "kotex"(saya pasti lelaki tak tau apa tu lah tapi saya boleh jelas di sini iaitu kapas yang digunakan oleh perempuan setiap bulan...sudah jelas kan??)selanjutnya..kehidupan saya memang bosan sikit la...setiap hari makan tidur dan melayari laman web....saya juga tak nak kehidupan macam ni....jadi saya nak buat kerja pada march...saya kena tunggu may baru belajar leh.....saya sudah dapat p lisen pada december tahun lepas tapi saya belum pernah memandu...kenapa??takut lo...takut apa??tak tau oo...saya dengar desas-desus bahawa spm punya keputusan akan dikeluarkan hari ini atau besok...benarkah??kenapa surat khabar tak ada berita pun??haiz...kaki saya sudah terseliuh 7 bulan tapi masih belum sembuh...saya pun tak tau nak macam mana..walaupun boleh jalan tapi sakit....sekian sahaja...hari ini tidur "awal" sikit...selamat malam ....bukan....selamat pagi!!

6 comments:

Kien Huat said...

long time din see bhs melayu.. english is very important n nid to b used in chatting wif other frens outside oso... one day u found tat studying again is a very happy things in de future.. haha, no nid to explain wat is "kotex" le, zzz.. u all post sth here very very long le, blur blur n pening pening kepala, haha... muz 'control' ur life better, if not it's bad to ur health... watever u r being, juz try to 'enjoy' de work ba... gd luck!

^Snowley LiFe~ said...

haha..kky .. kamu memang guna bahasa melayu neh~~ kamu punya kesihatan sgt "poor" leh... asma, kaki terseliuh selama 7 bulan, pening kepala dan sebagainya... manifestasinya, saya punya bahasa memang macam "shit" juga, hari selepas saya ambil peperiksaan spm saya telah memulangkan semua bahasa melayu kpd okl!!~wakaka... "routine" yang kamu terbalik ini memang sama dgn saya... sekarang saya sedang "cuba" untuk mengawal dan mejadikannya normal.....haiz...

karyi said...

haiyor...
apa berlaku pada kaki kamu ?
kamu memang nak berhati-hati kesihatan kamu arh..
walao...tak tau nak cakap apa liao..
guna bhs cina..banyak nak cakap
tapi guna english dan melayu ? tak tau bagaimana tulis..aikss...sama dgn chin yifen..telah memulangkan semua bahasa itu kpd cikgu dan spm liao..aduii...
sekarang tahu cakap "aduii" saja...kata lain sdh tak tau liao...cham lorh~~
tak apa..kamu tunngu saya larh..
saya akan pakai semula bahasa cina dgn menulis blog..hahaaa...
memang saya nak cakap banyak tentang kehidupan saya sekarang di sini..

*wah..tengok balik saya punya comment...seperti "shit" ......
"ADUIIIII...."

Anonymous said...

Hahaha! Funny betul dengan blog bhs melayu. Kena zadao...bagus grammer u.

Anonymous said...

wah i banyak tak boleh tahan oh wei!!!! ketawa sampai i tak boleh nafas neh!

"macam berak?!" man u really make me laugh non stop.. n u masih kky yang i kenal dulu.. fei dao i cnanot tahan!

"takut.. takut apa? i pun tak tau" muahahahahaha!!!! XD

i love your sense of humour man!

^Snowley LiFe~ said...

haha.. yea.. agree.. dia memang sgt humour... saya simply cakap guna bahasa melayu.. then dia memang pergi guna leh!!!

saya tunggu kamu guna hokkien atau bhs india...